DIY; Arkadaşa Doğum Günü Hediyesi | Süprizi

01:16

Evet arkadaşlar,
2-3 gündür yazamıyorum.Ama neden diye bir sorun? Neyse siz sormadan ben anlatayım.Çok yakın bir arkadaşımın doğum gününü hazırlıyordum.Doğum günü hediyesini kendi ellerimle hazırladım.Süslerin çoğunu kendim yaptım.Sizlere de bilgi verici olması açısından paylaşayım dedim.Belki sizde uzun yıllardır dostunuz olan birine böyle manevi bir hediye yapmak istersiniz diye düşündüm. Arkadaşım hediyemi gördüğünde gülme krizleri girdi ve bayıldı.Ben bu hediyeyi bir sitede gördüm kendime göre yaptım.Görüldüğü gibi dıştan bir kutu gibi görünüyor.Birde içini görün siz.Resimleri bulandırmak zorunda kaldım.Ama sizlere bir bakış açısı sağlamıştır en azından.

Nasıl yaptığımı aşama aşama anlatıcam.Ama aşamaları tek tek resimlendirdiğim resimler silinmiş,ondan anlatmamı dikkatlice okuyun.Eminim ki birazcıcık el işlerine yatkın olan biriyseniz sizin için çocuk oyuncağı.Benim gibi beceriksizseniz de 3-4 gün içinde kutu yapımını bitirirsiniz sorun yok.

-İlk olarak kutuyu mukavva karton dan yaptım.Yani size mukavva karton lazım.Boyutları size kalmış.Benim ki 30x30 cm .Ben bundan 3 adet aldım.Baya büyük bir kutu oldu benim ki.Baya baya büyük.
-Sonra kartonun dışını kaplamak için Yapışkanlı kaplama kağıdı alın.Kırtasiyelerde bulabilirsiniz.

1-Şimdi ilk olarak 3 lü kareler olacak şekilde mukavvadan kesiyoruz.Bu karelerinizin yerlerini iyice çizin ki katlarken sorun yaşamayın.Dümdüz sıra şeklinde olucak bu kartonlar.Bu 3 lü karelerden toplam 4 tane yapıcaksınız.İkisinin boyunu 5 cm kısa kestim.Ki belli olsun dışında bir karton daha olduğu.Ben bir mukavva kartondan 2 adet dediğim 3 lü karelerden çıkarttım.Yani geriye son bir adet mukavvam kaldı.
2-Bu kestiğimiz kartonları Kısaları iç kısımda duracak şekilde bir kutunun kenarları olacak şekilde koyuyoruz.İç alt kısıma gelen kartondan toplam 4 tanesi üst üste geliyor.bunları yapıştırın.Bence beyaz tutkal'la yapıştırın ki iyice yapışsın.Şimdi kutunun iç yapısını hallettik.
3- Sıra geldi kutunun kapağını yapmaya. Son mukavva kartonumuzu bu iş için kullanıyoruz.Kartonumuzun ortasına çizdiğimiz kenarların ölçüsünden bir kare çiziyoruz.Sonra  o karenin dışındaki köşeleri ise aşağıdaki resimdeki gibi kıvırıyoruz .(resim süprizim.net'den alıntı) Anlamazsanız ordan bakabilirsiniz.Sonra kıvırdığımız köşeleri iç kısımda yapıştırıyoruz.Böylece kapağımızda bitiyor.
4- Geldik kutuya renk katmaya.Kutunun iç kısımlarını istediğimiz gibi yapışkanlı kağıtlarımızla kaplıyoruz.Ben iç kısımda da zebra desenli kaplama kağıdından kullandım renk gelsin diye.Sonra kapağı da kaplıyoruz.Ben kapağın iç kısmını da kaplamayı tercih ettim açıkçası.Daha güzel görünsün diye.
5- Son olarak içini istediğiniz gibi doldurmak kalıyor size.Ben dostumun lakaplarını yazdım.Ona uygun resimlerini koydum.Bir ara Emir'e fena vurgunduk ondan bahsettim mesela resimlerle .Komik anılarımızdan kareler paylaştım.Toplamda 8 sayfaya anılarımızı paylaştım.İç kısmın arkasını zebra deseniyle kapladığım için bir şey yapmadım,toplamda 8 sayfada anılarımızı paylaştım.
6-En son ise kutunun iç kısmına bir zarf onunda içine 5 sayfalık bir mektup yazdım.İtiraflarım,onunla dostluğum,ona söyleyemediğim şeyler filan herşeyi yazdım.

Böylece güzelim kutumuz bitmiş oldu.Bu arada belki merak etmişsinizdir iç kısımlardaki mor bantlar kırtasiyelerde satılıyor.Desenli bant bakıcam derseniz gösterirler.Ben genelde resimlerin köşelerinde çerçeve gibi görünsün diye yapıştırdım.Yazıları fon kartonu ile tek tek yazdım.Daha hoş duruyor.
Birde böreklerin üstüne koyduğum şeyleri gördünüz sanırım.Onu da beyaz bir fon kartonunu minik yuvarlaklar kestim.Sonrada köşelerini pilotla boyadım.İçine de arkadaşımın sevdiği şeyleri yazdım.Örneğin en sevdiği kitap şudur ,ilerde şöyle yapmak istiyor filan diye.Sonra bu kağıtların arkasına kürdanları yapıştırdım.Sonrada böyle oldu ve çok hoş oldu.Birde dudak filan yaptım.Onu da fon kartonuyla yaptım arkasına mukavva yapıştırdım,üstüne de pilotla siyahlık verdim sonrada çöp şiş taktım.Hiç almaya gerek yok.Gayet de kolay yapımı.

Anlamadığınız yer olursa sorun hiç çekinmeden,yardımcı olurum.
Dostlarımızı mutlu edelim,bizde mutlu olalım.
Bu hediyeyi filan sevgiliniz için de yapabilirsiniz,bence güzel olur.
Şimdilik benden bu kadar,yarın görüşmek üzere 

BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN

7 kişi dedi ki

  1. Bayıldım çok tatlı ve yaratıcı olmuş. Ellerine sağlıkkk :)

    YanıtlaSil
  2. Güzel bir fikirmiş canımcık. Bir dahaki sevgililer gününe güzel bir hediye olabilir :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. olabilir yani ,teşekkürler canım :D

      Sil
  3. en sevdiği film 3 idiots mu o.o.o bollywoodcu mu

    YanıtlaSil
  4. Ben bu kartonu nasıl kesicegimizi anlamadım :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yan yana 3 tane kare düşün.O boyutta karton kesiyorsun 4 tane .Umarım anlatabildim :)

      Sil

Popüler Şekerler

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe

Subscribe