Ne Okudum ; Neredesin Bernadette?

by - 15:50

Bugün sizlere kitap ilk çıktığından beri okumak istediğim bir kitabı yorumlicam.Açıkçası kitap hakkında çok büyük umutlarım vardı.Yani daha doğrusu kapağı size de muhteşem gelmedi mi? Kitapla ne alaka onu pek anlayamadım ama.Kapağı muhteşem sanki "oku beni" dedirtiyor insana.Kitabı açtığınızda farklı bir anlatım tarzıyla karşılaşıyorsunuz.Çünkü kitapta karakterlerin birbirlerine gönderdiği e-postalar,mektuplar aracılığı ile öğreniyoruz olan olayları.Bazı kısımlarda ise Bernadette'nin kızı Bee'nin ağzından anlatılıyor .

Kitap; Bernadette,eşi Microsoft dahisi Elgie ve kızları Bee nin hayatların konu alıyor.Bee'nin isteği sonucu bu dahi aile ödül olarak Antartika'ya geziye gitme kararı alıyor.Fakat Bernadette değişik bir tip,yani kalabalık bir toplumda olmaktan nefret ediyor.Bu da onu kitapta "uyumsuz" karakter olarak algılamamızı sağlıyor ilk başta.Elgie karısının başına gelen bazı olayları ve onun yaklaşımlarını görünce açıkçası biraz haklı Bernadette'nin hastaneye gidip tedavi olmasında ısrarcı oluyor.Antartika gezisinden bir gün önce ise Bernadette yok oluyor.Bee ise sevgili anneciğini arıyor.Yani kitap sonlarına kadar Bernadette'yi arıyoruz.Kızı Bee ve Elgie'nin değişen hayatlarını görüyoruz ayrıca.

Ben kitabı almadan önce yorumları okumuştum hakkındaki.Açıkçası okuduğum yorumlarda kitap hakkında az kötü yorum okumuştum.Ama ben aşırı derecede sıkıldım kitabı okurken.Sözde mizahla örülmüş bir kitap olup beni gülümsetmek ileri götürmedi.Elgie karakterini ise boğmak istedim sürekli..Ne biçim kocasın be sen adam! Kitabın sonu hakkında da bir kaç şey söylemek istiyorum.Böyle sonu yarım bırakılmış hissi olan kitapları sevmiyorum.Aklımda bir çok soru vardı.Hala da var.Evet olaylar iyi kurgulanmış,anne sevgisi bol bol işlenmiş ama o kadar.Açıkçası hiç sevmediğim kitaplardan biri oldu.
Puanım; 3/10

Siz bu kitabı okudunuz mu? 
Ne düşünüyorsunuz?

Bunlarda İlgini Çekebilir

0 kişi dedi ki

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe