Ne Okudum ; Ruhi Mücerret

by - 16:55


Kitabın Adı: Ruhi Mücerret
Yazar: Murat Menteş
Yayınevi: April Yayıncılık

Murat Menteş çok duyduğum bir yazar.Bu kitabıda D&R raflarında uzun süre "Çok Satanlar" raflarında kaldı.Bende cafcaflı kapağına vuruldum.Kitabın kapağı çok orjinal.Yanar dönerli olan kitap kapakları var ya şöyle hareket ettirdikçe resim değişiyor.Kapakta bir Orhan Gencebay, birde Cüneyt Arkın'ın resmi var.Kitabın arka kapak yazısıda oldukça etkileyici.Ben de kütüphanede kitabı görür görmez alayım dedim.
Kitabın konusu ise şöyle; Ruhi Mücerret İstiklal Savaşı'nın son yaşayan gazisi.Etrafındaki herkes bir bir ölmüştür.Artık 100 yaşına gelmiş,ölme sırasının gelmesini beklemektedir.Yaşamına törenlere katılarak vs.le geçirirken bir gün beden öğretmeni Civan Kasanovayla tanışır.Hayatı değişir.Bu sırada en yakın arkadaşı Masum Cici'yi öldürmesini neden istemektedir? Kitabın konusu genel itibariyle böyle.Kitaptaki karakterlerin isimleride ayrı ilgi çekici; Nazlı Hilal, Avni Vav, Serpil Silahlıperi, Fujer Fuji gibi... 

Hikaye olarak çok yaratıcı bence.Asıl konu kitabın sonlarına doğru ortaya çıkıyor.Bence o kısımları uzatıp,ilk baştaki sıkıcı kısımları atsalarmış daha iyi olurmuş.Birde kitabın ilk kısımları biraz sıkıcı ve karışık yani.Cihan Kasanova'nın anlattığı kısımları kitapta daha çok sevdim.Olaylar kafamda daha bir netleşti o zaman.Kitabın ilk kısımları zaten kendini fazlasıyla tekrar etmiş.Yazarın gerçektende hayal gücüne hayran kaldım.Çok "renkli" bir hayal gücü varmış.Ben kitabın ilk kısımları hariç diğer yerlerini sevdim.Hele sonlarında ise şok oldum.Çünkü yazar nasıl kurguladı bunları filan oldum.Değişik bir kitaptı.İlk defa böyle bir Türk yazar okudum.Böyle yazarlar olduğunu bilmek beni mutlu etti.Dedim ki yabancı yazarlardan neyi eksikmiş bizim yazarların?Yazarın diğer kitaplarını da okumak için sabırsızlanıyorum.Bence boş vaktinizde okunacak bir kitap.Kitaba puanım  6/10

Okurken kalem kağıdınızı da hazırlayın, çünkü birçok cümlenin altını çizecek, not alacaksınız..
Sıradaki kitabım Uyumsuz Defne Kamanın Maceraları;Su
Siz kitap hakkında neler düşünüyorsunuz?
Keyifli Okumalar

Bunlarda İlgini Çekebilir

3 kişi dedi ki

  1. Merak ettiğim bir yazar.Keyifli okumalar!

    YanıtlaSil
  2. bende hıc okumadım kıtaplarını sana ıyı okumalr tatlım*-*

    YanıtlaSil
  3. dublörün dilemması ve korkma ben varım isimli kitaplarını da öneririm.aynı tarz karakter isimlerini kullanan okuması keyifli bir yazar murat menteş.

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe