En Baştan Breaking Bad

by - 16:56

Efsane dizilerden devam ediyorum.Bu En Baştan yazılarım da klasik oldu.The O.C. , Dexter şimdide Breaking Bad..Breaking Bad aralarında yaşça daha bir orta kesime hitap eden.Ama o kadar zekice kurgulanmış bir dizi ki bence gelmiş gelmiş en iyi diziler arasında kesinlikle yer alır.Ah ahh.Diziye ilk çok yakın bir arkadaşımın tavsiyesiyle başladım ve ilk bölümden beni sardı.Ta ki son sezona kadar.Son sezon bitmesin diye resmen 1,5 aydır izlemiyordum.Geçen gün diziyi en sonunda bitirdim.O son 2 bölüm hiç bitmesin istedim resmen..

Dizideki gizemle akıl oyunlarıyla aksiyon sahneleriyle sıkı sıkı ya bağlanabilirsiniz.Bir dram dizisi olmasına karşın böyle aksiyon dolu,heyecanlı bir dizi daha izlemedim.Uzunca bir sürede böyle bir dizi göremeyiz sanırım.Öyle dizinin çekimlerinin filan çok ücretli bişi olduğunu düşünmüyorum hiç ama tek kelimeyle dizi adını Holywood dünyası dahil tüm Dünya'ya kanıtladı.Dizi tam zirvedeyken bitti ve diğer dizilere de örnek teşkil etsin.Özellikle bizim Türk dizilerindeki bir yanlış bu ama neyse o da ayrı bir konu.Dizideki oyuncuların performanslarına ayrı ayrı hayran kalmamanızın imkanı yok kesinlikle.Walter ve tabikide "yooo" Jesse favorimdir.Dizi bittiği için çok üzgünüm.Ama sizlere tavsiyem hatta şiddetle önerim oturun da şu diziyi izleyin.Beğenmeyecek kişi yoktur yani.Neyse oturun ve izleyin işte ...

Bundan sonrası Spoiler olduğu için diziyi izlemeyenler okumasınlar lütfen :)

İlk sezonda karakterleri tek tek tanımaya başladık..Ben kesinlikle Jesse'nin o "yoo" lafına takmış durumdayım.Bir insana bu kadar mı yakışır? Ürettikleri uyuşturucu,Walter'ın Heisenberg oluşunu filan ilk sezonda daha kapsamlı bir şekilde izledik.Karşılarına çıkan engelleri aşmaları,yöntemleri,kimseye birşey belli etmeme çabaları,Walt'un ölcek olması,ailesine ve birilerine birşeyleri kanıtlama çabası,ailesi için herşeyi yaptığını tekrarlaması izlenmeye değerdi.




İkinci sezonda ise yeni bölümlere Tuco derdiyle başladık.Tucodan kurtuldular derken kendi işlerini büyütmeye başladılar.Yani Jesse satmaya başladı malları.Ayrıca Jesse'nin yeni eve taşınması eski evindeki banyonun çökmesi filan değişikti.Yeni evinde de sevgilisi olucak Jane'le tanışırlar.İkili birbirini kötü yönde etkiliyorlardı sürekli.Kızın hele son bölümlerdeki davranışları,Walt'a filan öyle davranması,parayı görünce gözlerinin uçuklaması şoktu yani.Ayrıca bu sezonda Skyler sonunda kızını doğurdu.Bide bu bölümlerde Mike'cımla tanışıyoruz,Sert adamla.Skyler tüm gerçekleri öğreniyor ayrıca.Sezon sonunda ise Jane'i tam ölürken bulan Walt onu kurtarmak için hiçbirşey yapmamıştı.Bence çokda iyi yapmıştı.Ama Walt'unda kötü tarafını görmüş olduk bu sırada...




Üçüncü sezonun başlangıçları bomba gibiydi cidden.Jane'nin babası yüzünden düşen uçağın kalıntılarının Walt'un evine düşmesi filan dehşetti.Bu sezonda pislik Gus'la tanıştık.Bir nevi ortaklarıydı.Onun için bir laboratuarda çalıştılar.Ayrıca bölüm başlarında Jesse rehabilitasyondaydı,temizlendi ve geri döndü.Skyler denen kadın patronu Ted'le ilişki yaşamaya başladı.Ne pis kadın.Gus Hank'i öldürmesi için o mafya bozuntusu kuzenlere söylediği zamanki bölüm dehşetti.Hank öldü mü ölecek mi? Balta indi mi ? filan diye düşünürken Hank ikisinide haklamıştı.Hank bu felaketten sonra bir süre yürüyemiyodu.Marie'ye kumar parası diye yutturdukları parayı veriyorlardı yardım için.Skyler canım adamım Saul ile tanışıyordu.Sezon finali ise muhteşemdi,kesinlikle.Walt Mike'ın(Gus'un ) onları öldürmeye çalışıtığını düşünüyordur.Mike bunu kaçırır ve öldürücektir.O sırada Jesse'yi arar.Yapacağı şey ise gidip eski asistanı öldürmekti.Bu sezonda ayrıca bir bölüm boyunca sinekle uğraşmışlardı.Ne saçma bir bölümdü öyle :D




O nasıl bir dördüncü sezondu öyle! İlk bölümden Gus'un Victor denen yardımcısını öldürmesi filan.Şok oldum.Belki hatırlarsınız sizde,o ne soğukkanlılıktı öyle.Ayrıca Skyler para aklama için bir oto yıkama yeri satın alır.Kadına bak ya! Bu sezonda Mike ve Jesse kanki oluyorlar.Hank yürüyemiyordu fakat gayrıresmi Heisenberg davasına yardım ediyordu.Öldürülen asistanın o olduğundan şüphelendi hatta bir ara.Bir ara da kartele gitmişlerdi Jesse,Gus,Mike ne bölümdü be o! Hepsi ölmüştü teker teker.Gus'da canını zor kurtardı ya neyse! Jesse sağolsun.Ayrıca Jesse'nin yeni sevdalandığı kızın çocuğu zehirlenmişti,Gus'ı öldürmeyi düşündükleri şeyle.Ama o çıkmamıştı.Son bölüm dehşetti yine! Hiç beklenmeyen müttefik olan o huzurevindeki adam süperdi.Hele ki resimdeki son sahne! E seon süpersin Walt' Ölmedi mi bu adam be ! söylemlerimi tekrarlattı bana.Ne süper sezon finaliydi be!! 


Ve geldik son sezonaaa.Skyler Gus'ıda Walt'un öldürdüğünü duyunca zaten kadın gerizekalı gibi gezmeye başladı ortalıklarda.Hatta kendini havuza attığı bir bölüm vardı.Ne salak kadın ya.Ayrıca artık bir ortakları daha vardır,Mike tabikide.İşlerine devam edebilmek için çeşitli yollara başvuruyorlar bu sezonda.Örneğin bir bölümde bir tren soygunu yaptılar ki dillere destan,aksiyon dolu bir bölümdü.Sonra Todd'un amcasının adamlarının 9 ayrı adamı aynı anda öldürmesi bölümü süperdi.Artık Walt'un parası aklanamayacak kadar çoğalmıştır.Skyler delirdi çoğu bölümde.Ayrıca Skyler'ın bi sözü de çok etkileyiciydi; Ne kadar daha kazanman lazım bitmesi için gibi laflar etmişti tam hatırlamıyorum ama.İşte orda kadına hak verdim ama oda parayı görünce azıtmadı mı? Walt'un Mike'ı öldürmesi ise ayrı bir şoktu.Walt'un işleri bıraktığı sırada,Hank'in Walt'ların tuvaletindeki kitabı bulması Walt için sonun başlangıcı oldu.Sen o kadar akıllı adam git böyle minik bir hata yap.Hank artık Walt'un Heisenberg olduğunu çözdü.Hank'in Walt'la bir karşılaşması olur.Orda Walt çok pis dayak yiyo ama tehditleri de savuruyor.Bunun üzerine Hank Skyler'a ulaşır .Skyler mal mal bakıp durdu bu sürelerde,ağzından doğru dürüst bişi çıkmadı .Walt son koz olarak Hank'e çektiği video,şoktu yani.Hank ve Marie'nin neden böyle kötü davrandıklarını anlamadım doğrusu.Kendileri herzaman iyi şeyler yapıyorlar sanki? İnsan bu kadar anlayışsız davranmamalı.Her neyse bu arada Jesse Hank'le işbirliğine girdi.Ona da yazık Walt'un arkasından çevirdiği işleri öğrendi.Walt'ta Todd'un amcasının Jesse'yi öldürmesini istedi.Hank ve Jesse'nin aklına gelen bir plan vardır,Walt'un paralarıyla ilgili.Vuhuu ne bölümdü ha.Orda dedimki Walt sıçtın yani hani! Noluyo adam yakalandı filan.O sırada Todd ve amcasının gelmesi,çatışma filan süperdi.Ama Hank'in kurtulacağını sanıyordum.Hank'in o kararını 5dk önce verdi deyip ölmesi !! Yuh yanii! Todd ve amcasının Walt'un parasını çalmaları ise çok pislikti.Ne süper bölümdü.Jesse'yide bu adamlara teslim etti Walt.Sonra eve gidince Skyler'ın Walt'a bıçak çekmesi.Skyler Hank'ide Walt'un öldürdüğünü düşünüyordu.Kadın sen kendini ne zannediyon! Biri şu kadını boğazlasın.Sonra Walt kaçtı.Sırra kadem basmak için gitti.Ve son final bölümde ise Walt biri yanımda kalsın biraz diye resmen adama para verdi,yazık günah ya! Jesse ise hala tutsak adamlar tarafından.Walt'cum parasını oğlu Jr.a vermeye çalıştı ama oğlan pislik mi ne! En son Skyler'ın evine gidiyor,ona herşeyi kendi için yaptığını söylüyor.Neydi be! Final sahnesinde ise  Walt'un Todd ve adamlarından intikam almak için  Lydia 'yı zehirlemesi çok dahiceydi.Hele ki o adamları evde öldürmesi filan vuhuu.Jesse'nin üstüne atlaması.Jesse'nin özgürlüğüne kavuşması.Ve Walt'un vurulması ! Adam gitti ya! O son şarkı ise "My Baby Blue" filan.Vuhuu şarkıyı sizlerle paylaşıcam iki yadedelim sahnelerle..


Son sezonu yine uzun uzadıya anlatmışım.Umarım sıkılmadınız.Ben yazarken tekrar tekrar izlemiş gibi oldum..Son sezonda ara ara ağlamış olabilirim.Muhteşem bir finaldi.Kesinlikle izlenilmesi gereken bir dizi..Tekrar tekrar izlicem bölümleri sanırım.Hoşçakal Walt..Hoşçakal Heisenberg..Hoşçakal Jesse..."yoo"
Toplu veda..

Sevgilerimle. 

Bunlarda İlgini Çekebilir

4 kişi dedi ki

  1. Bir tek benmiyim bu diziyi begenmeyen acaba.Internette bir tane kotu yorum gormedim herkes cok begenmis cok oneriyor ama ben sevemedim sanki amator kamera amator oyuncularla cekilmis vasat bir dizi -film gibi .3.sezonuda ite kalka bitirdim kendimi zorladim sevmeye calistim ama olmadi ozellikle jessenin oyunculugunu cok begendim ama cok sıkıcı bolumlerdi sara sara izlemek zorunda kaldim bir cok bolumu 4.ve 5.sezonu izlemeye kendimi zorlayamadim final bolumunu izledim bence o bolum bile vasatti bu zamana kadar izledigim diziler icinde ki yabanci dizi izlemeyi cok severim neredeyse her bolumleri sinema filmi tadinda olur en kalitesiz dizi olarak goruyorum bunu belkide bende bir sorun var!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet amatör kamera gibi çekimleri var ,bende öyle belirttim :D ama bence kesinlikle süper bir dizi.kesinlikle bir şans daha vermelisin

      Sil
  2. Benim de favori dizim olur BreaKİNG Bad !
    Müzikleri, kamera açısı, oyunculukları, senaristi, yönetmeni vs vs ile mükemmel dizi.
    İlk bölümden final bölümüne bağlanan ufak detaylara hayran kalmıştım.
    2. tekrarına başladım, o bile bitmek üzere :)
    Breaking Bad'in spin-off'u olarak "Better Call Saul" geliyormuş :) Saul Goodman'ın Walter White öncesi maceralarını anlatacakmış. İşin içinde Vince Gilligan var, izlemeye değer :)

    Yeni dizilerden"True Detective" var. Breaking Bad'in yokluğunu biraz da olsa hafifletti, tavsiye ederim, Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vayy bunu bilmiyordum :D Saul a bayılıyorum ya adam çok şeker.sağol canım

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe