Okumalıyım,Okumalısınız

by - 23:18

Bugünlerde hiç kitap okuyamıyorum.Almak istediğim kitapları listeledim.Belki sizede yararı dokunur,sizde alırsınız diye yazayım dedim.Baya uzun bir yazı olucak ama faydalı olucağına inanıyorum.


1-Düğümlere Üfleyen Kadınlar

Bir kadının kalbini fena kırmış bir adam...
O adamı öldürmek için çölü geçmeyi göze almış dört kadın... Düğümlere Üfleyen Kadınlar bu yolculuğun romanı. 

    Kesinlikle bu romanı okumak istiyorum.Arkadaşlarım okumuş,bayılmışlar.Bende okuyacağım...


2-Limonlu Pastanın Sıradışı Hüznü

Bir gün, sana gülümseyen yüzlerin ardını görüp sana en yakın kişinin yüreğinde kilitlediği kapıları aralasaydın, ne yapardın?..
Büyümenin eşiğindeki Rose için hayat, bir sabah geri dönülmezcesine değişir. Zira annesinin yaptığı limonlu pastadan aldığı bir lokmayla, sadece yemeği değil, onu pişiren kişinin duygularını da tatmakta olduğunu anlar... 
Hemen her ailenin üstünü örttüğü gerçekleri, duyarlı ve yetenekli bir genç kızın büyüme öyküsü eşliğinde anlatan acı, tatlı ama her sayfası büyülü bir şehir masalı... 

  Bu kitabı D&R da incelemiştim ve çok hoşuma gitti.Kesinlikle ilk fırsatta okuyacağım. 




3-Kış Bahçesi

Çok satan Ateşböceği Yolu kitabının yazarından, bir anne ile kızları arasındaki karmaşık bağlara ve geçmiş ile gelecek arasındaki yıkılmaz bağa dair sürükleyici, yürek sızlatacak kadar etkileyici ve güzel bir roman.
    Bu kadının kitaplarını hep seviyorum.Bu kitabını da uzun zamandır sayıklamaktayım. Kesinlikle bir kitabını okuyun bu kadının.


4-Hasret

Hasret en büyük esarettir.
Lozan Antlaşmasının öncesinde imzalanan Mübadele Sözleşmesi, bir buçuk milyona yakın insanı yerlerinden yurtlarından ederken, geride parçalanmış hayatlar, boynu bükük aşklar ve nesiller boyu sürecek hasret hikâyeleri bırakacaktır.
   Canan Tan'ı severim .Ama fazla ağlak romanlar yazıyor.Ondan almakta biraz kararsızım.


5-Kürk Mantolu Madonna

Kimi tutkular rehberimiz olur yaşam boyunca. Kollarıyla bizi sarar. Sorgulamadan peşlerinden gideriz ve hiç pişman olmayacağımızı biliriz. Yapıtlarında insanların görünmeyen yüzlerini ortaya çıkaran Sabahattin Ali, bu kitabında güçlü bir tutkunun resmini çiziyor. Düzenin sildiği kişiliklere, yaşamın uçuculuğuna ve aşkın olanaksızlığına (?) dair, yanıtlanması zor sorular soruyor.
    Bu kitabıda blogları gezerken biri okumuştu,ondan gördüm.Sonradan baya inceleme fırsatı buldum kitabı.Ve okumayı hevesle bekliyorum.


5-Şeker Portakalı

Şeker Portakalı, "günün birinde acıyı keşfeden küçük bir çocuğun öyküsü"dür. Çok yoksul bir ailenin oğlu olarak dünyaya gelen, dokuz yaşında yüzme öğrenirken bir gün yüzme şampiyonu olmanın hayalini kuran Vasconcelosun çocukluğundan derin izler taşıyan Şeker Portakalı, yaşamın beklenmedik değişimleri karşısında büyük sarsıntılar yaşayan küçük Zezenin başından geçenleri anlatır. 
   Evet bu yaşıma geldim ve hala bu kitabı okumadım.Neden mi?Bilmiyorum.İlk iş bu kitabı alıp okuyacağım.Kendimi ezik gibi hissediyorum valla.Yazık bana.Bir de çok kitap okuyorum diye geçiniyorum.Boşuna okumuşum o kadar saçma sapan kitabı.

6-Dönüşüm

Kitap, bir şirkette pazarlamacı olarak çalışan Gregor Samsanın bir sabah uyandığında kendisini dev bir böceğe dönüşmüş bulmasıyla başlar ve bundan sonra hayatında ne gibi değişiklikler olduğunu, aile üyeleriyle arasındaki ilişkinin nasıl değiştiğini anlatarak devam eder. 
      Arkadaşlarım aralarında bu kitabı okudum,okudum diye geziyorlardı.Eskiden okumuşlar bide.Kendimi çok kötü hissettim.Hemen okuyacağım,bunuda sıraya koydum.


7-Otostopçunun Galaksi Rehberi

Rickmansvvorthde bir kafede tek oturan bir kız, bunca zamandır ters giden şeyin ne olduğunu fark edip dünyanın nasıl iyileştirilebileceğini anlamıştı. Bu sefer bu işe yarayacak ve hiç kimsenin bir yerlere çivilenmesi gerekmeyecekti. Ama ne yazıktır ki,birilerine bundan söz edemeden korkunç bir felaket meydana geldi ve fikir sonsuza dek yitip gitti. Bu, o kızın öyküsü değil. Ama o korkunç, aptal felaketin ve onun doğurduğu bazı sonuçların öyküsüdür.
     Bu kitabı sürekli duyuyordum.Ama bir türlü okuyamadım.En sonunda bulup okuyacağım.


8-Uğultulu Tepeler

Emily Bronte, bu romanı ölümüne bir yıl kala tamamlamıştı. 19. yüzyıl İngilteresimde zengin Earnshawların kızı Catherine ile evin beslemesi Heathcliffin imkânsız birlikteliklerinin, aşktan öte, derin bir tutkuya dönüşmesini Emily Bronte güçlü bir dille aktarıyor. Earnshaw ailesinin kâhya kadını, Bayan Deanin ağzından anlatılan romanda, geri dönüş ve zaman sıçramalarıyla Heathcliffin çok genç ölen büyük aşkı Catherinee duyduğu tutkulu aşkı ve Heathcliffin kendisini yaşamdan soyutlaması dile getiriliyor. Roman aynı zamanda Victoria Dönemi İngilteresinin kusursuz bir belgeseli olarak da değer taşıyor. 
     Bu kitabı ne yazıktır ki Twilight kitabını okurken mi ne görmüştüm.Hala okumaya fırsat olmadı.Kesinlikle okunmalı.


9-Aşk Ve Gurur

Batı Edebiyatının en çok ilgi uyandıran ve merak edilen kadın kahramanlarından birisidir Elizabeth Bennet. Aşk ve Gurur ise; orta sınıftan bir aileye mensup Elizabeth Bennett ile soylu ve varlıklı Fitzwilliam Darcy arasında geçen gerilimli bir aşk hikâyesini konu eder. Unutulmaz bir aşkın çerçevesinde aile, toplum, servet gibi kavramların insanın sosyal hayatındaki etkilerini de tartışan roman, okura lezzetli bir okuma keyfi yaşatıyor.
   Bu kitabın filmi vardı.Onu izlemiştim.Güzeldi gayet.Kitabını da okumayı merakla bekliyorum .


10-Rüzgar Gibi Geçti

Güçlü ruhu, çarpıcı güzelliğiyle Scarlett OHara, hür ve etkileyici Rhett Butler ve romantik, son derece yakışıklı Ashley Wilkesın içinde olduğu aşk üçgenine İç Savaş kıyameti eşliğindetanık oluyoruz.Aşk, ölüm, kan, kül ve savaşın götürdükleri.
    Bu kitabında methini az duymadım.Okunması gereken bir kitapmış.


Bu kitapları 2 ay içerisinde okuyacağım.Hatta okuduklarım hakkında yazıda yazacağım zamanla.Sizinde bana okunması gereken kitap tavsiyeleriniz var mı? Varsa dinlemeye ben varım.Sizleri bekliyorum



Bunlarda İlgini Çekebilir

10 kişi dedi ki

  1. Kış Bahçesi, Uğultulu Tepeler, Aşk ve Gurur listende olup okuduklarım ve çok beğendiğim 3 kitap. Her biri ayrı güzel ve tavsiye edebileceğim kitaplar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hepsi okunmak için bekleniyor sıramda :) inşallah okuyacağım.sağol canım tavsiyen için

      Sil
  2. İlk 3 kitap hoşuma gitti.4. bende var zaten başlayacağım bugün yarın.Sınavlar yüzünden hiç okuyamıyorum ve üzülüyorum resmen.Hasret'ten sonra diğerlerine geçerim artık.
    Takipteyim listenii. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :D bende başlicam inşallah teker teker hepsine :D vizeler başlamadan okumam lazım birazını.

      Sil
  3. Kürk Mantolu Madonna,Dönüşüm, Otostopçunun Galaksi Rehberi, Şeker Portakalı, Aşk ve Gurur benim okuduklarım. Hepsi birbirinden iyi kitaplar =)

    YanıtlaSil
  4. "gökyüzü gibi şu çocukluk hiçbir yere gitmiyor" ah ahh beni geçmişin o güzel yıllarına götürdünüz, şeker portakalını okuduğumda kitabın kahramanı zezenin hayali arkadaşı "cururu kurbağası" benimde hayali arkadaşımın ismiydi :) çocukluk ne güzel ne tatlı şey tabi o zaman ki hayal dünyamız da.Şimdi okuduğunuzda belki çok etkilemeyebilir ama zaman zaman yüzünüzde bir gülümseme oluşuturacağına inanıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çocukluğumda nasıl okumadım diye hayret ediyorum.Hemen okuyacağım bu kitabı :)

      Sil
  5. dönüşümü okuma derim :)
    eminim kızan arkadaşlar olacaktır ama o ne saçma kitap yaaa :)
    çok kısa bi kitap ama sabırla okudum

    YanıtlaSil
  6. Kürk Mantolu madonna harika bir kitaptı kış bahçesini okudum ama ben sevmedim şeker portakalı ve limonlu pastanın sıradışı hüznü benim okumak istediklerimden keyifle okumalar :)

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe