Aşk Bahanesidir Şiirin;Kelebeğin Rüyası

by - 01:06

kelebeğin rüyası ile ilgili görsel sonucu

Dün milletide topladım.Topluca ''Kelebeğin Rüyası''nda ağlayıp ağlayıp şişmeye gittik.Oturduk film başladı.
Film hakkındaki yorumlarım şunlar; 

Fragmanını gördüğüm ilk saniyeden itibaren, bir an önce vizyona girmesi  için sabırsızlanıyordum .Yılmaz Erdoğan'ın senaristliğini ve yönetmenliğini üstlendiği film;Zonguldak'daki iki genç şairin Muzaffer(Kıvanç) ve Rüştü(Mert) 'nün aşk ve şiiri ,hastalıklarına değişmelerini konu alan bir film.

kelebeğin rüyası ile ilgili görsel sonucu
Filmde  çok yakın iki şair arkadaş ,gördükleri bir kıza aşık olurlar ve iddiaya girerler.Bu kız kimin şiirini beğenirse ,diğeri aradan çekilecektir.Bu aşık oldukları kızsa kentin ileri gelenlerinden Zihni Bey'in kızı Suzan(Belçim) 'dır. 



Filmin ilk yarısında yer yer gülümseten sahneler mevcut.
İkinci yarısında ise Rüştü tedavi için gittiği Heybeliada'da aşık olup evleniceği kadın Mediha(Farah Zeynep)'yla tanışır.


Filmi izlerken 1940'lardaki fakirliği,garibanlığı,açlığı,veremi,aşkı izliyoruz.Oyunculuk anlamında Kıvanç resmen döktürmüş,Mert Fırat'ında ondan aşağı kalır yanı yok.Belçim Bilgin'i yer yer sevmesemde filmde o da güzel oynamıştı.Farah Zeynep'te daha yeni bi oyuncu olmasına rağmen bence rolünün hakkını vermişti.Farah Zeynep Abdullah ile Mert  Fırat arasındaki uyuma bayıldım.Birbirlerine çok yakışmışlardı bence.

Ä°lgili resim
Filmden şiir adına da pek çok şey öğreniyorsunuz.Behçet Necatigil(Yılmaz Erdoğan)'in şu sözü aklımda;
>Yaz ama yazdıklarına aşık olma !


Filmin güzel olduğunu düşünüyorum ancak yer yer sıkılabiliyorsunuz.Ben ağlamayı planlıyordum filmde ama ağlanacak pek bir yer yok.Sadece iki yerde ağlamak üzereydim.Ancak kesinlikle izlenmesi gereken bir film olduğunu düşünüyorum.Gerek kostümleriyle,gerekse oyunculuklarıyla herkesin harikalar yarattığını düşünüyorum.Benden film hakkında yorumlar bu kadar.Sizinde yorumlarınızı bekliyorum...


"Dün gece bir düş gördüm


Düşümde kelebek olduğumu gördüm



Şimdi düşünüyorum...

Ben kelebek olduğunu düşünen bir insan mıyım?

Yoksa, insan olduğunu düşünen bir kelebek mi?"




Bunlarda İlgini Çekebilir

6 kişi dedi ki

  1. Ağlarım diye gitmedim bu filme ama duygusalım bu aralar, gidersem kesin ağlarım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ağlamazsın bence canım :) bende çok duygusalım kendimi sadece 1-2 saniyecik tuttum :D

      Sil
  2. film hiç türkiyede geçiyor gibi değildi. belki de tek eksik yanı buydu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben bu görüşüne pek katılmıyorum.Filmin Türkiye'de geçtiği bariz açıktı diye düşünüyorum.sen nasıl kapıldın bu hisse anlayamadım? ama herkesin kendi görüşü ama bişi diyemicem emrah. :)

      Sil
  3. Geçen hafta sonu gitmiştim filme, bende ağlayacağımı düşündüm ama ağlamadım. İlk yarıda biraz sıkıldım. İzlenebilir bir film ama çok büyük bir beklentiyle gitmemek gerek diye düşündüm izledikten sonra. Film bitti salondan çıkarken içimde hiç bir duygu bırakmadığını fark ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aynı duyguları bende yaşadım diye düşünüyorum.İlk yarı evet sıkıcıydı,ikinci yarı daha iyiydi.Ama çıkışta hiçbirşey hissetmedim bende senin gibi.Ama yine düşündürücü bir film diye düşünmekteyim :D

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe