Kimi Dinliyorum ; Lana Del Rey

by - 17:10



Bu başlığımın on beşinci konuğu ; Lana Del Rey

Bugünlerde sık sık eski şarkılarını dinlediğim için kendisini yazma gereği hissettim.Eskiden hele ki ilk çıktığı dönemlerde bayılırdım bu kadına.Tarzıyla,giyinişiyle,şarkılarının farklılığıyla bence çok farklı bir kadın.İnsan ilk başta "bu ne böyle!" gibisinden yorum yapsa da bence çok bağımlılık yapıyor şarkıları ve kendini alıştırıyor.Tüm şarkılarılarını sevmiyorum bu kadının ama bir şarkısı var ki gerçekten o şarkı benim için çok ayrı.Tüm şarkılarını sevmememin nedeni de bence hepsinde aynı tınıyı yakalıyor ki bu benim için tüm şarkıları aynıymış hissi uyandırıyor.Ondan aklımda kalan sevdiğim 3-4 şarkısını dinleyelim birlikte dedim .

Lana gerçek adıyla Elizabeth Woolridge Grant 1985 de New york'da doğmuş.Şuan 30 yaşında yani.15 yaşındayken ilginç bir şekilde denizcilik okuluna gidiyormuş.Daha sonra üniversitede metafizik okumuş.2008 yılında Lizzy Grant takma adıyla "Kill Kill" adında bir kısa albüm çıkarmış.Örnek aldığı kişiler arasında Britney Spears, Kurt Cobain, Marilyn Monroe, Elvis Presley gibi isimler yer alıyormuş.

2010 yılında ise " Lana Del Ray A.K.A. Lizzy Grant" isimli albümü çıkarmıştır.Babası  hep en büyük destekçisi olmuş.Babası Rob Grant, albümün pazarlaması konusunda Lana'ya yardımcı olmuş, albümün iTunes'da bür süreliğine satışa çıkarılmasını sağlamıştır. 2011 de çok sevilen "Video Games " şarkısına single çıkardı.Şarkıyı sadece 2 saatte yazmıştır.Ayrıca internette 48 milyondan fazla izlenmiştir.Şarkı ilk olarak "Ringer " isimli bir dizide kullanılmıştır.Şarkıyı Saturday Night Live adlı programda canlı olarak seslendirmiş ve çoğu eleştirmenden "kötü performans" şeklinde yorumlar almıştır.Fakat Pitchfork'un yayınladığı 2010-2014 yılları arasında yayınlanan en iyi 200 şarkı listesinde Video Games #80. sırada yer almıştır.Ayrıca Brit Ödüllerinde 2012 yılında En İyi Çıkış Yapan Uluslararası Kadın Sanatçı Ödülü'nü kazanmıştır.

İkinci single Born to Die 2011'de piyasaya sürülmüştür.Albüm kaydında örnek aldığı kişilerden ilham almıştır. Eleştirmenler albümün ayırt edilebilir ses yapısını övse de, şarkıların kendini tekrar etmesi ve fazla melodramatik olması nedeniyle çok eleştirilmiştir.. Buna rağmen albüm, Avustralya, Fransa, Almanya ve Birleşik Krallık da dahil olmak üzere 7 ülkede listelere birinci sıraya yükselmiştir.Born to die şarkısının, konsepti şarkıcının kendisi tarafından yapılan klip internete sızmıştır.Albümün öne çıkan şarkısı olan "Born To Die " şarkısının klibinde gerçek kaplan vardır.Albümde benim çok sevdiğim şarkı olan ,hatta bu yazıyı yazmamdaki neden olan "Summertime Sadness" şarkısıda yer alıyor.Bu şarkının özellikle remixini dinlemenizi öneririm.

2012 yılında "Yılın En Güzel Yüzleri" arasında 10.sırada yer almıştır.2013 yılında Kanye West Kim Kardashian'a evlenme teklif ederken "Young&Beatiful" şarkısıyla etmiştir.Düğünlerinde de sahne almış,3 şarkısını seslendirmiştir.2014'te ünlü film olan başrolünde Angeline Jolie'nin oynadığı Maleficent filmi için eski bir şarkı olan "Once Upon A Dream" şarkısını coverladı.Yine 2014'te Amy Adams'ın başrolünde olduğu "Big Eyes" filminde de şarkıları yer almıştır.Daha sonra "Ultraviolence" isimli albümü çıkardı.

2015 yılında 4.albümü olan "Honeymoon" u çıkardı.Açıkçası ben bu albümden pek şarkı dinlemedim.Pek sevemedim.Ama yine de bir şarkı paylaşayım.Lana Del Rey yolculuğumuz şimdilik bu kadar.Ben hep eski şarkılarındayım.O tat yok sanki yada hep aynı tat var diyebilirim.Ama eski şarkıları gibi gelmiyor.Kendisinin de ayrı bir güzelliği var.Değişik yani.

Del Rey'li günler o halde herkese,
Siz de benim gibi eski şarkılarını arıyor musunuz?

Bunlarda İlgini Çekebilir

2 kişi dedi ki

  1. Kesinlikle favorim eski şarkıları..
    Lana Del Rey'i cok severim.Hatta tek düzenli dinlediğim şarkıcıdır.Yeni çıkan şarkılarınıda dinlerim ama o eski şarkılarını dinlerken ki hissi vermez bana.Şöyle bi en sevdiğim şarkılarına baktığımda -mesela Diet Mountain Dew,This is What Makes Us,Gods&Monsters,Dark Paradise,Without You,National Anthem-hepsi 2012 çıkışlı.Keşke yeni albümlerinde de hem Ultraviolance hem Jealous Girl gibi şarkı çeşitliliği olsa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. dimi ama sonunda benim gibi hisseden biri.Sanki yıllar geçtikçe popüler olmak için çabalaması sonucu saçmaladı gibi geliyor bilemiyorum.Çok severim bende eski şarkılarını

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe