Sinemada : Marslı

by - 12:36

Günlerden yine sinema günü.Hafta sonu da geldiğine göre sizlere öneri vermeden geçmeyeyim.Kışın zaten gezme alternatifleri çok fazla değil,bol bol sinema yorumlarımı okuyacaksınız sanırım.Fragmanından olsun konusundan olsun "Yıldızlararası" filmini anımsatmıştı bana.Başrolde yakışıklı bir o kadar karizmatik adam Matt Damon oynuyor.Her filmi muhteşem olan Matt Damon'ın bu filmine de merakla gittim.Aynı zamanda bu filmin kitabı da var , D&R da kendisine denk gelmiş bulunuyorum.O turunculu muhteşem kapak dikkatinizden kaçmaz zaten eminim ki.

Film 5 astronotun Mars'taki görevleri sırasında aralarında birinin bir fırtına sırasında kayboluyor ve arkadaşları onu öldü zannedip gitmek zorunda kalıyorlar.Dünya'dakilere de haber veriyorlar,onun öldüğünü söylüyorlar.Adamın cenazesini filan düzenliyorlar  Dünya'da hatta.Fakat tesadüfen hayatta kalan Mark'ın yaşadığını Dünya'dakilerinde öğrenmesi ile Mark'ın Mars'ta yaşayacağı yaşam mücadelesini izliyoruz.Hiçbirşey yetişmeyen bir gezegende birşeyler yetiştirmesini,Dünya'dakilere mesaj gönderme çabalarını,iletişim kurma çabalarını izliyoruz.

Film bilim-kurgu ,gerilim diye geçse de bence çoğu zaman drama kaydı benim için ki ben böyle de sevdim.Ara arada komedi yönü de vardı es geçmemek lazım.Film bilim-kurgu denilince akla ilk efektler geliyor ki bence yine muhteşemdi.Ama yine dediğim gibi bilim-kurgu denilince aklıma ilk bayıldığım film olan "Yıldızlararası" geliyor.Konu itibariyle bağdaşmıyorlarmış bence,ben filmi izlerken bunun farkına vardım.Uzay gibi temalar geçince insan ister istemez benzeştiriyormuş o kadar.Uzaya ayrı bir merakım var yani filmlerde en azından.

Filmde Matt Damon'un oyunculuğu kesinlikle muhteşemdi.Komedi ,dram olsun tüm sahnelerde duyguyu bana hissettirdi..Özellikle (izleyenler hatırlayacaktır ) o sondaki uzaya fırlatış sahnesinde Matt Damon'un ağlaması açıkçası 2-3 saniye sürse de beni derinden etkiledi.Filmdeki tüm oyunculuklar iyiydi bence.Tanıdığımız isimler de mevcuttu filmde.Amerikan Horror Story'den hatırlayacağımız Kate Mara,Gossip Girl'den tanıdığımız Sebastian Stan,Ned Stark rolüyle devleşmiş  Sean Bean ve yıldızlararasında da rol alan Jessica Chastain gibi isimlerde filmde yer almıştı.Ben özellikle tüm Dünya'nın olduğu,onların tepkilerinin yer aldığı sahneleri çok etkileyici buldum.Tüm Dünya'nın Mars'taki adamı kurtarmak için çabaları izlemeye değerdi kesinlikle. 

Ben filmi baştan sona çok ama çok sevdim.Bilim-kurgu nun yanında dram-gerilim-komedi herşey mevcuttu azar azar.Özellikle son yarım saat aşırı gerilimli geçti."Yıldızlararası" daha muhteşemdi ama geçen seneydi.Bu da bu senenin en güzel filmiydi benim açımdan.Film tahmin edilebilir bir film olsa da kendini kesinlikle izlettiriyor.Her saniyesinden zevk alacaksınız eminim ki.Haftasonunuzu bu filmle doldurun derim. 9/10
"Bu gezegendeki en iyi botanikçi benim "

Bunlarda İlgini Çekebilir

2 kişi dedi ki

  1. Ben bu filmde nedense sadece Matt Damon oynuyor sanıyordum. yukarıdaki oyuncuların toplu fotoğrafını görünce İMDB'den filmin sayfasına baktım. Meğer bir sürü tanıdık oyuncu varmış. Henüz vizyondan kalkmadan ben bu filmi izleyeyim en iyisi. Yazınız için teşekkürler :-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen çoğu ünlü oyuncu oynuyor.Ne demek :)

      Sil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe