Yağlı Cilt Bakımı

by - 16:39

Cilt tipleri içinde en büyük sorunla karşılaşılan cilt tipidir yağlı cilt.Genelde ergenlik dönemlerinde üst seviyeye çıkan bu yağlı cilt sorunsalı özellikle adet dönemlerinde gün yüzüne daha çok çıkıyor.Sivilcesi olsun,parlaması olsun bir çok yönden çekiyoruz.Sık sık bu konu hakkında soru aldığım için yazmaya karar verdim.Özellikle bu konuda şikayetleri olanlar yazıma dikkat kesilebilirler.Bugün yağlı cilt bakımında derinlere iniyorum.Bu konuda doğal cilt bakımı adlı siteden bol bol yardım aldım.Sitede cilt tipinize uygun öneriler var.Arada deneyip sizlere anlatmayı planlıyorum.

Yağlı cilt tipine sahip olanların cildi sürekli bakım ister.Cildimiz diğer cilt tiplerindeki gözeneklere göre daha açık ve daha geniş olduğundan cildimizde yağlanma,sivilcelenme ve aşırı siyah nokta görünümü olur.Öncelikle yağlı cilt tipine sahip olanlar cilt tipine uygun ürünler kullanmalı.Çünkü kuru cilt tipine uygun aldık diyelim.Ürünü,yüzümüze sürdüğümüzde kuru cilt tipinin gereksinimi olan nemi vericek cildimize ürün.Bu da bizim cildimizin hiç ihtiyacı olmayan birşey.Ama böyle dediysem cildimiz nemsiz kalıcak diye birşey yok.Çünkü bu cilt tipinde yapılan en büyük yanlış cildi nemsiz bırakmak olur.Cildin yağını dengelerken nemini de vermek gerekiyor.
Şimdide sizlere doğal cilt bakımı sitesinden bulduğum ve uyguladığım cilt tipimize uygun bir maske söylicem;
Maske Tarifi
  • Bir yumurtanın akı
  • 1 çay kaşığı limon suyu
  • Bir kaşığın ucu ile bal
Bu malzemelerin hepsini karıştırıyorsunuz sonra pamuk yardımıyla ile tüm cildinize yediriyoruz. Bir iki dakika bekletiyoruz ve ılık suyla yıkıyoruz.Bu maskeyi deneyin derim.Peşine de nemlendiricinizi sürmeyi ihmal etmeyin.Ben denemeye başladım bile.Herkes deneyebilir bu maskeyi gayet doğal,ev ortamında hazırlanabilecek kolay bir maske.Hem bakım yapıyor,hem de cildimizi besliyoruz.2 Haftada 1 uygulayabilirsiniz.

 Cildiniz yağlıysa, önerim sabun kullanmayın yerine temizleme losyonlarını kullanmanız ve haftada bir-iki kere peeling,maske yapmanızdır. Temizlikte aşırıya kaçmayın, ılık su kullanın ve cildinizi temizlerken sert fırçalama yapmayın.Yüzünüze süreceğiniz ürünleri(makyaj,nemlemdirici olsun )  su bazlı ürünler almanızda fayda var.Toniğinizi alkolsüz seçmeye dikkat edin.Eğer çok parlaklığınız oluyorsa sizde yağ emici mendillerden alabilirsiniz.Gratis'tekileri kullanıyorum ben.

Bol bol su için,uyumadan önce makyajı çıkarmayı ihmal etmeyin.Sakın ama sakın doktora danışmadan tavsiye üzerine cildinize merhem,sivilce ilacı gibi ürünler uygulamayın.Cildinizi daha da mahvedebilirsiniz.Birde fast food'dan olabildiğince,yani şuan benim uyguladığım gibi fast food konusunda sıkı diyete girin.Benim uyguladığım ve sizlere anlatabileceğim bilgiler şimdilik bu kadar.

Yağlı cildimiz hakkında ve daha fazlasını ;  doğal cilt bakımı sitesinde bulabilirsiniz.

Siz cilt tipinize uygun bakımı yapıyor musunuz?
Ya da sizin önerileriniz neler?

Bunlarda İlgini Çekebilir

1 kişi dedi ki

  1. Maskeyi bir denemek lazım ozaman.Siteyi de ilk defa duydum,güzel gibi

    YanıtlaSil

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe