8. Sonsuz Kitap Mutluluğu Blog Turu: Hayal || Jale Demirdöğen - Kitap Yorumu

by - 14:28

8.cisini düzenlediğimiz blog turumuzda yine Türk bir yazarın yeni kitabını okuduk.Kitabı 1 günde bitirmiş biri olarak kalınlığını oldukça yerinde ve sürükleyici bir kitap.Kitap hakkında yorumlarım o kadar taze ki hemen sizlere heyecanlı heyecanlı aktarmak istiyorum.

Kitap filminin galasına giden Ilgaz ve ona eşlik eden Hayal karakteri ile başlıyor.Film başladığı anda hem filmi hem de hikayeye geçiş yapıyoruz.Benim için çok ilginç bir kitaptı.Ben filmde noluyor,hikaye nasılmış diye diye derken kitap şak diye bitti.Neyse kitapta Hayal karakteri 15 yaşında idir.Sevdiği çocuk Bedir'e kanarak evden kaçar.Hayal'in ardında bıraktığı çok sevdiği yıllar boyu onu düşündüğü kız kardeşi Dua vardır.Hayal aşk serüveni diye başladığı yolda zorlu tehlikelerle ,yanlış yollara düşerek yoluna devam eder.En sonunda çok geçte olsa hayatını yoluna sokmaya başlar.O sırada tanışacağı adam,hayatına dokunduğu kişiler kimler olucak? Filmin sonu nasıl olucak?Daha fazla ayrıntı detaya inmiyorum ki heyecan kaçmasın.Ama size anlattığım kitabın %5 i bire değil,çok ayrıntılı olaylar var ve sürükleyici.

Kitapta en sevdiğim karakter olan Ilgaz'dan nefret ettiğim kadar Yasin karakterine de bir o kadar bağlandım.Adama aşık oldum resmen.Dua'ya tebessüm ettim,ağlamak istedim,Bahar'ı ise arada bir boğmak istedim.Hayal'e ise duygularım karmakarışık.Çünkü küçükken yaptığı bir hata yüzünden yıllar boyu acısını fazlasıyla çekmiş bir karakter.Ondan çok üzüldüm ona.Ilgaz'ın Hayal'e olan tavırları,pislikleri! Allah böyle adamları kahretsin! Yenisini bulunca fırlat at kadını! 

Zaman kavramı kitapta çok karmaşıktı.Ama olayları heyecanlı kılan da buydu bence.Zamanın sürekli değişkenlik göstermesi ilk olarak aklınızı karıştırabilir ama sonradan sizde kaptırıcaksınız kendinizi kitaba diye düşünüyorum.Yazarın cümlelerde kullandığı üslup,betimleri ise beni mest etti.

Ben kitabı çok sevdim.Sizin de okumanızı çok isterim.Yazarın diğer kitaplarını merak etmeye başladım.

Son olarak katkılarından dolayı Nemesis kitaba ve Jale Demirdöğen'e teşekkür ederiz.

Bunlarda İlgini Çekebilir

0 kişi dedi ki

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe