Sinemada ; Kış Uykusu / Winter Sleep

01:42

Merhaba sinemaseverler,
Nuri Bilge Ceylan'ın yönettiği ve Cannes Film Festivalinde Altın Palmiye ödülünü kazanan Kış Uykusu filmini bugün merakla izlemeye gittim.Filmin tam sanatseverlere göre olduğunu belirtmek isterim öncelikle.Nuri Bilge Ceylan'ın izlediğim ilk filmi bu.Genelde ödül aldığını filan hep duyuyordum.Ama hiç fırsat olmamıştı.Kesinlikle filmde hiç beklemediğim şekilde oyunculukları mükemmel olan Haluk Bilginer ve Demet Akbağ'ydı şüpheydi.Melisa Sözen ise benim için hep donuk bir kadın olduğundan aynen filmdede öyleydi,ve hiç sevmedim.Oyunculuğu ise tartışılır tabi..

Film başlar başlamaz görüntünün kaliteliliği geliyor insanın aklına.Nuri Bilge Ceylan'ın fotoğrafla uğraştığını duymuştum.Bence kesinlikle filmde bunu çok iyi kullanmış.Çünkü filmde her kare ayrı fotoğraf karesiydi bence.Haluk Bilginer'in sessizliği bile "oyunculuk böyle yapılır" diye bağırıyordu resmen.Demet Akbağ'ın ise oyunculuğu Haluk Bilginer'le karşılıklı atıştıkları sahnede tavan yaptı bence.Nejat İşler ise herzamanki Nejat,iyiydi yani.Melisa Sözen'i ise dediğim gibi herdaim soğuk buluyorum.Ondan oyunuculuğu hakkında yorum yapamicam.Ama film çok gerçekçiydi.Bunu söylemeden edemicem.
Filmin konusu Tiyatrodan emekli olan Aydın Orta Anadolu'da bir otelde hayatını geçirir.Yanında ise iki kadın vardır; Biri ablası Necla,diğeri ise karısı Nihal'dir.Hayatlarında neler olduğunu bu iki kadınla arasında neler yaşandığını saniyesi saniyesine filmde anlatıyor.Filmde tek action olan yer atların koştuğu bir sahne vardı orası.Anladınız yani,durağan bir filmdi.
Unutmadan film 196 dakika.Galiba en önemli unsur bu.Resmen 3 küsür saat.Bir ara ayıptır söylemesi uyuyordum.Diyalogların hepsinin anlamı vardı evet..Biraz felsefik bir yapıda bir film.O yönden pek benlik değil.Bencillik,maneviyat,din,gurur,vicdan üzerine bir çok  konuya değinildi filmde.Ama bu kadar da uzatılmaz bence.Cidden sıkıntıdan öldüm bir ara.Bir film bu kadar mı yavaş ilerler,hatta hiç ilerlemez.Tamam bazılarınız tepki vericek ama öyle! Ben anladım ki sanat filmleri bana göre değil arkadaş..
Evet cast muhteşem,oyuncular süper,görsellik muhteşem..Ama ben sevmedim ..Bir türlü içim ısınmadı.Kötüydü demiyorum iyiydi ama ben pek ısınamadım filme.Dediğim gibi tek bir nedeni var o da felsefi ögelerle dolu herşeyi pek sevmeyişimdendir.Bilmiyorum aslında kitaplarda severim ama filmde çekilmiyor.Ben Türkiye'de bu filmin tutmayacağına inanıyorum.Yada hakettiği değeri görmeyeceğine.Çünkü çoğu kişide benim gibi boş içerikli,komedi,sulu sulu aşk filmlerini seviyor.Alışmışız arkadaşım,bize gelmiyor düşündürücü filmler.İnsan aksiyon arıyor filmde.Bir ara diyorum ki kız intihar etse bari,yanımdaki arkadaşım da diyor ki kaza yapsa adam filan..Ama başka 2 yakın arkadaşım vardı örneğin; Onlar bayılır felsefe konuşmaya filan.Onlar bayıldı filme.Bittiler.O derece.Öyle işte benim için baya sıkıcı bir 3,5 saat oldu.Ama siz seviyorsanız felsefe filan bir gidin derim.Eğer benim gibi hoşlanmıyorsanız hiç uğramayın derim,evde uyuyun :)

İzleyeceklere şimdiden keyifli seyirler..

BUNLARI DA BEĞENEBİLİRSİN

2 kişi dedi ki

  1. ahahaha :) Kış Uykusu'nu henüz izleyemedim ama bence Nuri Bilge Ceylan'ın en hareketli filmi 3 maymun. En azından konusu itibariyle biraz heycana sahip. Ancak bende Bir Zamanlar Anadoluda'yı izlerken -konusu itibariyle- ister istemez her dakikasında beklenti içerisine girmiş, durağınlığından dolayı sinir krizi geçirmiştim. Sosyo-kültürel eleştiri barındıran bir film olsa da alışmışlığımızdan dolayı olanı izleyemiyoruz sanırım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Valla izlemedim 3 Maymunu.Dediğin gibi bende sinir krizi geçirmek üzereydim artık :D

      Sil

Popüler Şekerler

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe

Subscribe