Ne Okudum ; Şifacı

by - 16:17

Yazar: Marina Fiorato
Çevirmen: Ayhan Ece Şirin
Hazırlayan: Çağla Dirice Çakır
Yayınevi : Arkadya Yayınları

Merhabalar,
Bugün uzun zamandır okumak istediğim ama sınavlarımdan fırsat bulamadığım kitabı stajda okudum sonunda. Kitabı 3 gün içinde bitirdim.Arkadya Yayınlarının yolladığı bu kitap geleli aslında bir kaç ay oldu sanırım.Ciltli olan bu kitap, ambalaj itibariyle oldukça süper.

"1580'ler, Osmanlı İmparatorluğu… Haremdeki kadınları iyileştiren bir şifacı olan Feyra, bir sabah yine Topkapı Sarayı'nın yollarını arşınlayıp hareme gittiğinde, sultanı Nur Banu'nun hasta olduğunu görür.  Feyra, bir süre sonra Nur Banu'nun zehirlendiğini anlar ve son saatlerini rahat geçirmesi için kendisine ilaç verir. Nur Banu Sultan, Feyra'yla yıllardır sakladığı sırrını paylaşır: Feyra, Nur Banu Sultan'ın kızıdır. Nur Banu Sultan, ayrıca oğlu Murat'ın Venediklilere ve kendisine olan düşmanlığından bahsedip hazırladığı tuzağı anlatır. Feyra'yı uyaran Nur Banu Sultan, kendisine iki büyük devletin kaderini belirleyecek önemli bir görev verir. Hem imparatorluğun hem de Feyra'nın babasının kaderi Feyra'nın ellerindedir artık."

Kitap sayfalar ilerledikçe konusu daha da anlaşılır hale geliyor. Sizi daha da içine çekiyor kitap. Açıkçası beni çok çok sardı .Kitapta çoğu sayfa da ismini bildiğimiz tarihi kişiliklere yer verilmiş.Fakat kitapta Müslümanlığa dair bir iki bilgi hatası yapılmıştı.Bunun dışında kitap tarihsel açıdan iyiydi.Kitaptaki Feyra karakteri oldukça meziyetlerle dolu bir karakter.Ayrıca kitapta kadınların doktorluk yapmalarının da değişik algılanması yine benim feminist yanımı ön plana çıkardı.

Kitapta veba salgınını bir komplo olarak kuran bir Osmanlı izliyoruz.Annibale karakteri kitapta oldukça çekingen ,değişik,içine kapanık bir karakterdi bence. Feyra bile daha adam gibi adamdı. Kitap yazılırken bence araştırma yapılmış.Ama çok fazla da derine inilmemiş sanki.Ben kitabı okudum ve gerçekten sevdim. Bu yaz tatilinde bence boş vaktinizde okunabilir bir kitap. Ben sevdim.Arkadya yayınlarına bu güzel kitap için tekrar tekrar teşekkür ediyorum.

'' Valnetti'nin dört hırsızı gibi; kutsal bir ağaç veya sihirli bir kuyu gibi bir şey. İnsanları senin ilacına inandıracak bir efsane. İnsanları ilaçlar değil, hikâyeler etkiler. ''
Puan : 8/10

Bunlarda İlgini Çekebilir

0 kişi dedi ki

Bumerang - Yazarkafe
Bumerang - Yazarkafe